Min vektreduksjon

LilySlim Weight loss tickers

torsdag 2. mai 2013

Maudlandsgården

I dag gikk turen til Maudlandsgården..
Var veldig usikker på været siden det regna tidligere i dag.. men heldigvis ble det opphold og fint vær til vi skulle gå dit og grille :)
Vi gikk dit sammen med søskenbarnet mitt Monica og to av sønnene hennes Kevin og Adrian :)

Funnet på google:
Her lå den mest avsidesliggende gården i Riska. Her bodde folk til ca 1985. Gårdsbygningene er nå revet, men en kan ennå se rester av grunnmurene.
Nå beiter sauene på vollen, og det er satt opp en grillhytte med ildsted til bruk for alle.

Maudlandsgården var i sin tid et vel ansett bruk. I dag er det bare rester etter grunnmuren igjen. I 1970 kjøpte Sandnes kommune gården av Nelly Njærheim, og Nelly bodde der fram til sin død i 1985. På et høydedrag øverst på gården har kommunen satt opp en gapahuk, og her kan du sitte og nyte det flotte kulturlandskapet som breier seg ut foran deg.

Og jeg må si at det var kjempe fine landskap der og gleder meg til å utforske mer oppi der.. var skilter om flere tur områder i området :)

Her er ihvertfall noen bilder fra turen:












 Søskenbarnet mitt Monica og to av ungene hennes :)


 Nam jordbær <3

 Vi var litt sultne og utålmodige hele gjengen :p
Nam jeg elsker grillribbe, og potetsalaten med creme fraiche er veldig god <3

Nå slapper jeg av med litt surfing og venter på paradise Hotell :p
I helga har jeg barnefri, men er full rulle i morgen med spinning, styrke, fysio, kake laging og besøk, fest her hjemme og byen på lørdag og Tupperware selskap på Mandag ;)
oppdaterer nok om disse tingene også..hehe

Ha en fin helg folkens <3

-Linn



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar