Min vektreduksjon

LilySlim Weight loss tickers

tirsdag 6. november 2012

6 ukers kontroll overstått :)

Ja da har jeg vært på 6 ukers kontroll...
Alt så bra ut med blodprøvene heldigvis..
Fikk beskjed om å prøve å kutte ut Nexium og se om jeg klarer meg uten (gikk jo på den fast før operasjon pga for mye mage syre).
Men om jeg merka ubehag osv uten den så skulle jeg bare begynne å ta den igjen...så da krysser jeg fingrene for at jeg ikke trenger den lenger ;)
Sykepleieren var også veldig fornøyd med at jeg var blitt så aktiv, men jeg måtte ikke presse meg for mye siden dette skal bli en ny livsstil... men hun var enig i at så lenge jeg likte å være såpass aktiv og trivdes med det så skulle jeg selvfølgelig bare fortsette... jeg betrygga henne med at om jeg skulle begynne å gå lei så trapper jeg ned til 2-3 dager i uka med tur/elixia istedet for 5 ;)

Ernæringsfysiologen ba meg om å slutte å høre på alle andre opererte.. for alle er veldig forskjellige og hun merka hvor usikker jeg har blitt når det kommer til hvor store mengder jeg kan spise...
Jeg måtte følge min appetitt.. for noen kunne klare en halv banan mens andre klarer en hel f.eks.. veldig varierende..
Så det var betryggende å få høre det av henne...
Og til min store glede så kunne jeg fra nå av ha både taco shell , taco lefser, salat, pepper, skive osv.
Hun ga meg tips til noen mellom måltider jeg kunne bytte ut noen av knekkebrødene mine med :)

Så nå kan jeg endelig slappe mer av ang kostholdet...
Fortalte henne at jeg har prøvd iskaffe og virka ikke som det var noe problem i og med at jeg ikke drikker det veldig ofte :)
Hun sier vi må prøve å feile.. for uansett hva vi gjør så blir jo alt inntak minimalt pga vi ikke har plass i magesekken :p

Eneste hun ba meg forbedre var vann drikkinga.. hun var ikke fornøyd med at jeg bare drakk rett over en liter til dagen.. vil jeg skal ha 1.5-2 liter.. jeg sliter med å øke mengden.. men jeg får bare prøve og prøve så får jeg det nok til til slutt :)

Jeg kunne også bare få satt den B12 sprøyta når jeg følte for det fra nå av... også fortsette med den hver 3 mnd ca.
Og jeg kunne begynne å trene styrke på bryst, rygg, armer og bein.. men måtte ikke bruke magemusklene for mye enda... men om 2 uker kunne jeg bruke de også.
Tok visst 6-8 uker før magen var 100% grodd..
Bedre føre var ;)
Sykepleieren anbefalte meg å bruke den første personlige trener timen min nå og ta den andre om en mnd når jeg kan trene styrke med magen også.. så da får jeg gi beskjeden videre til Elixia i morgen når jeg skal dit :)

Alt i alt så er jeg veldig fornøyd med kontrollen i dag :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar