Min vektreduksjon

LilySlim Weight loss tickers

tirsdag 5. mars 2013

Fornøyd etter fysioterapi timen i går

I går hadde jeg min første time hos fysioterapauten etter kne operasjonen..
jeg var så redd for at kneet mitt var for stivt og rart så gleda meg veldig i håp om å bli beroliga ;)
Da jeg kom til han så fikk jeg først og fremst skrøyt over at jeg var blitt så mye strammere siden sist han så meg (ca 1.5 år siden) , og det er jo alltid kjekt å høre :D
Så fikk jeg beskjed om å bøye knærne så mye jeg kunne og strekke dem ut så mye jeg kunne.
Han var faktisk kjempe fornøyd med bevegeligheten i kneet mitt til min store glede :D
Så han ba meg om å sette meg på ergometer sykkelen..
Jeg tenkte bare "shit, og jeg som ikke klarer å sette meg bak rattet en gang" :p
Jeg klarte ikke å trø rundt første runden, så han måtte dytte foten min over den kneika første runden :p
Etter det var det PAIN hver gang foten var bøyd på det meste på toppen om du skjønner?
Men ble bedre og bedre heldigvis og han syns det så kjempe bra ut.. han sa det ville være vondt pga stivhetene, men at med sykling så ville det fort bli mye bedre..
Men siden det er så vondt, så måtte jeg vente enda litt til med spinning men ikke veldig lenge da heldigvis :)
Så nå skal jeg begynne å dra ned til elixia og sette meg på ergometersykkelen og trene kne og kondisjon (når jeg klarer å sykle fort nok da ) også kan jeg jo trene overkroppen på de andre apparatene mens jeg er der ;)
Så ENDELIG kan jeg begynne å trene igjen..hehe.. har bare hatt pause i snart 2 uker, men det er for lenge for meg altså :p
men syklinga hos fysioen i går hjalp da, for allerede i dag er kneet mer bevegelig og jeg klarte å sette meg bak rattet og kjøre til min store glede :D
Fikk forresten også beskjed om at jeg burde gå mest mulig uten krykker allerede.. jeeeeei :D
Så jeg har omtrent ikke brukt krykkene siden jeg gikk ut døra hos han..
Er ubehagelig og kneet er ikke veldig sterkt kjenner jeg, men det går greit.. mye halting osv men det blir nok bare bedre og bedre fremover :)
Broren min har vært her siden operasjon (utenom helger) og hjulpet meg siden det ikke har vært lett å hoppe rundt på krykker med en aktiv 3 åring i hus og mye som skal gjøres..
Men siden jeg nå klarer å kjøre og halte meg rundt, så slapp jo han å være her å hjelpe meg... så da fikk han reise hjem igjen ;)
Setter veldig pris på all hjelp fra han og pappaen til Nikolai :)

Skal rusle ned til ei venninne i morgen på homeparty, så er spent på hvordan det går.. er bare nedover bakker til henne og bare oppover hjem igjen.. tror nok jeg må ha krykkene med meg sånn i tillfelle.. men håper jeg slipper å bruke dem ;)
Er bare ca 3-4 minutter å gå da heldigvis..
Greit med en kjempe liten rusletur i bakker første gangen så kan jeg se hvordan det går..
Går den greit så kan jeg prøve å utvide turen litt etter litt ;)
Jeg klær etter å komme meg på trening og gode turer igjen :p

Nå har jeg rydda og vaska her hjemme og tent masse te-lys..

Har også melts fra partylite som dufter himmelsk her..
Skal sette på litt te vann tror jeg, så kan jeg kose meg med te mens jeg ser Hotell Cæsar ;)

Ha en fin kveld videre :)

-Linn

1 kommentar: