Min vektreduksjon

LilySlim Weight loss tickers

torsdag 27. september 2012

Operasjons historien min

Jeg skal prøve å få ned alt jeg husker her nå..
Fant ut at jeg kunne benytte sjangsen siden typen og guttungen er ute og spiser middag :p

Jeg dro inn på sykehuset til kl 09 den 24 september..
Ble veid (han veide meg til 133 kg, så den vekta var snillere enn min som viste 135 kg samme morgenen :p )
Så hadde klart 12 kg ned fra det vekta viste hos kirurgen første gang og det var jo kjempe deilig... men har jo gått ned mer da siden jeg hadde gått opp... totalt vekttap ifølge MIN vekt er ho ca 14 kg.. fra 149.6 til 135 :D
Han målte også høyden, tog ekg o.l
Etterpå snakka jeg med turnuslege som kjekke øyne, hals, mage osv..
Hun gikk gjennom ekg resultatene og sa at han hadde bytta om på venstre og høyre arm så den måtte jeg ta på nytt senere... javel.. greit de...hehe :p
Så var det inn å ta blodprøver... laaaang kø, men selve prøven var heldigvis veldig kjapp og ta ;)
Så dro vi opp på Avdelingen 6G for å snakke med kirurg, anestesi , sykepleier o.l.
Vi kom opp dit ca kl 11 og ble ikke ferdig med å snakke med alle disse folkene før kl 17 ca... så vi venta i mange timer på dagligstua... himmel og hav det var kjedelig..
Jeg fikk beskjed om at jeg var nr 3 i køen og ikke nr 2 som først antatt.. så jeg ble sjekka inn på hotellet med beskjed om å møte kl 08 dagen etter for å få veneflon og antibiotika..
Jeg dro opp på hotellet da i 17 -17.30 tiden.

Neste dag var det å dusje og gjøre meg klar for å møte opp på avdelingen..
Kl 07.30 ca var jeg på plass... måtte vente litt.... men heldigvis ikke så lenge..
De skulle gi meg veneflon, og brukte faktisk 3 forsøk på å få den riktig.. aldri opplevd at noen har bomma på mine tydelige blodårer før... så jeg ble litt paff... men etter 3 forsøk så satt den heldigvis ;)



Så fikk jeg en seng jeg kunne hvile i mens antibiotikaen ble satt intravenøst.. ble selvfølgelig liggende i gangen da, siden jeg ikke hadde fått noe rom enda.
Men men hadde ihvertfall ei seng og slappe av i..hehe :p

Så var det bare å vente på å bli henta til operasjon da...
Hadde fått beskjed om at operasjonen ble ca kl 13... men heldigvis kom de og henta meg kl 11.40..
Da kom nervene for fullt altså...
Jeg var drit redd og sa til de i heisen at nå vurderer jeg seriøst å løpe hjem...haha... men sa til dem at da hadde jeg blitt fryktelig sint på meg selv etterpå,så det blir bare med tanken :p
De lo litt og forsto meg godt.. :)

Når jeg kom ned så kom det ett par damer og sjekka at det var rett navn og personnr osv.. så ble jeg liggende og vente igjen.. denne gangen venta jeg på han som skulle klargjøre meg for operasjon...
Føltes som en hel evighet siden jeg var så redd :p
Mens jeg venta så jeg hun som var før meg ble trilla ut.. hjelpes :/


Til slutt kom han og trilla meg inn til rommet rett før operasjonsrommet hvor han klargjorde meg mens de vaska ut operasjonsstua etter hun som var gbp operert før meg..
Han skulle vist sette enda en veneflon.. huff.. jeg liker ikke veneflonene altå..
Men den ble da satt og det var en lettelse når den var på plass..
.
Fikk beskjed av han at jeg dessverre ikke kunne få beroligende før den operasjonen (han så jeg var redd :p)
Men han prøvde å slå en del spøker osv.. så han fikk da smilet og latteren min frem for det..hehe

Så trilla han meg inn på operasjonshallen og ba meg gå over på operasjonsbenken.. hadde fått på noen herlige blåe plast sokker eller noe på beina imellomtiden :p
Jeg kom meg oppå operasjons bordet og var reddere enn noen gang...
Så kom anestesi legen og sa at jeg skulle få smertestillende.
Da forsto jeg ingenting for jeg hadde jo ikke vondt noen plass..hehe
Men hun var lur, for det var pga jeg ble litt svimmel og rar av den og ville da slappe litt mer av.
ikke dumt det da :p
Så festa hun noen elektroder eller noe i pannen min som skulle måle hvor dypt jeg sov.. det er jo betryggende da ;)
Så sier hun at nå får du narkosemiddel.. god natt :)

Neste jeg husker er at de vekker meg og sier at operasjonen er ferdig..
Jeg trodde ikke mine egne ører, var jeg virkelig ferdig?
Hurra, endelig var det over.. så sovna jeg igjen..
Våkn igjen på oppvåkningen i 15 tiden og hadde en del vondt i magen.. fikk morfin for smertene og da fosvant magesmertene litt ihvertfall... men så hadde jeg vondt i ryggen også, sikker fordi jeg hadde ligget skjevt..
Så fikk beskjed om at jeg kunne få sitte i en stol om jeg ville så kunne jeg få strekt ryggen..
Greit det sa jeg, men jeg må på do og tisse :p
Ok så hun skulle finne do stolen... DO STOLEN tenkte jeg.. æsj.. men men må man så må man.. hadde nok aldri gjort det foran folk jeg hadde det ikke vært for at jeg var så "dopa" :p
Men var godt å få tissa og enda bedre å få satt seg i den stolen.. der "lå" jeg og duppa og våkna om hverandre til ca 16.30.. da kom portørene og trilla meg opp på avdelingen igjen...
Da hadde jeg heldigvis fått meg ett rom også... og heldig var jeg for det vare ett 2 mannsrom og hun jeg skulle dele rom med kom ikke før på kvelden... så hele dagen hadde jeg rommet mitt for meg selv...


Første jeg gjorde var faktisk å gå på do alene... glemte jo å si ifra til en pleier da... burde sikkert ha gjort det for jeg var jo kjempe svimmel fortsatt ;p
Men jeg klarte meg fint jeg...hehe
Så rusla jeg litt i gangene før jeg gikk og la meg igjen...

Fikk morfin regelmessig pga vondt i magen så det gikk veldig greit... trengte bare kvalmestillende 2 ganger heldigvis..
Fikk besøk av sønnen min, typen min, broren min og pappen hans i 18 tiden..
Det var koselig..
Fikk oppmerksomhet fra de også og det satte jeg pris på.. kjempe koselig :)

Fikk denne bamsen og ett blad av sønnen min og typen min:
 Også fikk jeg denne buketten av broren min og faren hans :)
Er den ikke fin?

Måtte dessverre sende de hjem igjen ca kl 19 for da fikk jeg smertestillende og holdt på å sovne sittende i senga :p
Men det forsto de jo godt da..hehe
Fikk blodfortynnende sprøyte i magen også en eller annen gang denne dagen :p

Dagen etter var det en del blodprøver, måle puls,samtale med ernæringsfysiologen,osv før vi ble sendt opp på hotellet igjen.
Jeg fikk beskjed om å komme opp på avdelingen kl 20 for å få en ny blodfortynnende sprøyte da..
Men det er jo veldig fort gjort da heldigvis...
Hadde besøk av mamma så hun ble bare med meg opp når de satt den.. ;)
Skal bli så deilig å komme seg hjem.. men var også deilig å komme seg bort fra avdelingen og inn på hotellrommet :)

Her hadde jeg også mitt første "måltid" :p
En 0.5 liter imsdal som jeg skulle drikke på denne dagen...
Jeg begynte ikke før i kveldinga så fikk ikke i meg mer en ca 2.5dl da :p

Slik ser magen min ut akkurat nu:


På utskrivelses dagen skulle vi møte kl 08 på hotell posten for å ta blodprøver og få noe veske intravenøst før de tok ut veneflonene.. gleda meg virkelig til de var borte...hehe
Så når vi hadde prata med kirurgen og fått med oss reseptene så var det bare å rusle til apoteket og bruke masse penger på vitaminer, jern , proteindrikker/pulver +++++
Så ble jeg henta etterpå av typen min og sønnen min...
Her var jeg ny dusja og stelt og veldig klar for å komme meg hjem :)

Endelig er jeg ferdig med hele greia...
Formen er kjempe bra, sliter med en rivende smerte i venstre siden som kommer og går...
Men det var ikke noe å bekymre seg for sa kirurgen, så da stoler jeg på det og satser på det roer seg snart :)

Mulig dette ble veldig rotete og dårlig beskrevet, men har ihvertfall prøvd å huske alt og få det ned :p

-Linn



4 kommentarer:

  1. spennane! Glede meg t å se kossen d går framøve <3 Suns nå du har blitt slankare i anstikte allerede eg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk.. merker ikke noe forskjell enda jeg da ;)
      Er bare så glad det er over nå..hehe :D

      Slett
  2. Utrolig morro å få følge deg, snuppa. Dette er så spennende, har gledet meg så til dagen din skulle komme. Høres ut som du hadde en god opplevelse på sykehuset, og det er veldig viktig syns jeg :) Takk for at du delte historien din, og velkommen til ditt nye liv. Her skal vi kose oss ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk snuppa.. er kjekt å følge deg også :D
      Vi går spennende tider i møte nå begge to <3

      Slett